Ús terapèutic del cannabis FICF ©

Cannabis
[Darrera revisió: 02 Mar 2011 - 13:43]

Start of topic | Skip to actions

Novetats sobre l'ús terapèutic del cannabis

• 8-11 setembre 2011: ICAM. 6a conferència sobre cannabinoids en medicina. Cinquena reunió de treball sobre recerca amb cannabinoids. Bonn, Alemanya Cannabinoid Conference 2011.

• 22 febrer 2011: Sanitat autoritza el finançament del Sativex, el primer medicament derivat del cannabis aprovat en España. El fàrmac té un cost d'uns 400 euros. Diario Médico.

• 25 octubre 2010: Entrevista a Joan-Ramon Laporte, catedràtic de Farmacologia Clínica de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona), cap de servei de Farmacologia clínica de l'Hospital Vall d’Hebron i director de la Fundació Institut Català de Farmacologia. Cáñamo.

• 30 març 2010: El cannabis, lligat a canvis en la morfologia cerebral. Un equip de l'Hospital Universitari Marqués de Valdecilla de Santander, ha trobat diferències en la morfologia cerebral entre població general i població que ha iniciat consum de cànnabis durant l'adolescència. Els resultats de la investigació es publiquen a la revista Brain. Diario Médico.

• 25 març 2010: "Califòrnia votarà la legalització de la marihuana al novembre. Els partidaris de la despenalització consideren que aquesta decisió afavorirà l'economia de l'estat. El País, 25/3/10.

• 22 març 2010: "El cannabis terapèutic puja a la borsa després de comercialitzar-se a Espanya. GW Pharmaceuticals es revaloritza un 20% en anunciar el llançament de Sativex. Expansión, 20/3/10.

• 12 gener de 2010: Nova Jersey aprova el consum de cannabis amb finalitat terapèutica. Això suposarà la legalització de l'ús terapèutic d'aquest producte en pacients amb càncer, sida o esclerosi múltiple, entre altres patologies. La Vanguardia.

Dep_Salut_Cann.jpg
A la imatge, la consellera Marina Geli, acompanyada per
Joan-Ramon Laporte, director de la FICF, i Marta Duran, coordinadora de l’estudi.

• Gener 2008: Després d’avaluar la factibilitat d’utilització de les opcions terapèutiques disponibles, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya va posar en funcionament el programa pilot d’utilització terapèutica de cànnabis, amb l’objectiu de respondre a la demanda de pacients que l’utilitzaven per pal·liar els símptomes derivats de patologies greus en les quals els cannabinoides havien mostrat alguna eficàcia en cas de fracàs previ amb els tractaments convencionals. Així, es van endegar dos estudis observacionals de seguiment de pacients que rebien un extret estandarditzat de cànnabis (estudis Seguivex i Seguivex-Emesi).S’exposen els resultats derivats dels dos estudis principals del programa: els estudis Seguivex i Seguivex-Emesi. Informe final dels estudis SEGUIVEX i SEGUIVEX-EMESI.

• 20 de Juliol de 2007: El 4ª Congres de la International Association for Cannabis as Medicine (IACM) es celebrarà a Colònia, Alemanya, el 5 i 6 d’octubre de 2007 4ª Congres de l’IACM

• 20 de Juliol de 2007: En un estudi observacional i retrospectiu es van avaluar els efectes a llarg terme (12 mesos) del dronabinol (THC) sobre la gana, el pes i les nàusees secundaries als tractaments antirretrovirals en 117 pacients amb sida i síndrome d’anorèxia-caquèxia. El 63 per cent dels pacients van mantenir o augmentar el seu pes (1700 gr a l’any). Tant el percentatge de pacients amb pèrdua de gana com el percentatge de pacients amb nàusees va disminuir de manera significativa al mes i als 6 mesos de tractament respectivament i va continuar disminuint fins al final de l’estudi J Int Assoc Physicians AIDS Care 2007;6(2):95-100

• 20 de Juliol de 2007: Recentment ha finalitzat un assaig clínic en fase III en el qual el Sativex ha mostrat una eficàcia superior a placebo com coadjuvant analgèsic en 177 pacients amb dolor oncològic resistent al tractament amb opiàcis. En base ha aquests resultats s’espera pròximament l’aprovació del Sativex al Canadà en aquesta indicació Boletín de la IACM del 12 de junio de 2007

Copyright © 1999-2019 Fundació Institut Català de Farmacologia.
Comentaris o dubtes sobre aquest espai web? Envia un e-mail.